CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 7, 2011

Apa yang harus dilakukan bila...




.
1.Kerja tak tentu masa sampai tak kenal siang malam...


2.Majikan main oder jer apa-apa yang dia rasa kena dengan selera dia..

3.Suruh buat kerja yang memang bukan bidang kita yang memang langsung kita tak tahu nak buat...macam mana?

4.Banyak songeh bila handphone kita lebih banyak berdering dari handphone dia.Mula la ingat kita nie ada apa-apa kerja selain kerja dengan dia..dengki!

5.Kalau nak ke mana-mana,main call jer tak kira hari minggu ke,tengah malam ke,orang tangah makan ke.Kadang-kadang nk berak pun terbantut...

6.Bila tengok aku lebih sibuk kerja dari dia,mula la panggil aku bos..tampa kang!

apa pun yang penting bos aku memang seorang baik hati.walaupun berbangsa cina dan pengganut budha,bila sampai waktu sembahyang,mesti dia yang ingatkan aku supaya pergi sambahyang.Walaupun sibuk macam mana,dia masih memahami pekerja dia,kalau tak sihat jangan datang kerja.berehat di rumah,anak sakit bawa anak pergi jumpa doktor.ada masalah kerja,bagitau je..kadang-kadang kalau aku bawa dia keluar,dia yang memandu..siapa bos?aku ke dia...persoalanya...macam mana masih ada majikan yang begitu mengambil berat mengenai pekerja..yang prihatin sampai meletakkan diri setaraf dengan pekerjanya.tetapi yang hairan kenapa ada pekerja yang mengamgap beliau bos yang teruk?mungkin mereka ini belum pernah bekerja dengan majikan yang betul-betul teruk kot...apa-apa je lerrr...